Jesteś w:
Strona główna / Aktualności / Archiwum Aktualności 2009
2019-09-17     Franciszka, Lamberty, Narcyza     Ważna informacja - Urząd Gminy oraz Ośrodek Pomocy Społecznej w dniu 2 maja 2016 będzie nieczynny.
Prezentacja gminy
Urząd gminy
Informator















EU   Województwo Małopolskie   Leader+   PROW

ZARZĄD WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO

ogłasza nabór
wniosków o przyznanie pomocy na operacje w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich z zakresu: „Małe projekty”, „Odnowa i rozwój wsi”, wdrażanych za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Beskid Gorlicki” działającej na terenie gmin: Biecz, Bobowa, Gorlice, Lipinki, Łużna, Moszczenica, Ropa, Sękowa, Uście Gorlickie.

  1. Termin składania wniosków o przyznanie pomocy:
    od 15.12.2009 r. do 30.12.2009 r.
  2. Miejsce składania wniosków:
    Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki”, ul. H. Sienkiewicza 42A, 38-300 Gorlice (Budynek BUDIMET, II piętro).
  3. Tryb składania wniosków:
    wnioski należy składać bezpośrednio w Biurze Stowarzyszenia LGD „Beskid Gorlicki”, od poniedziałku do piątku, od godz. 8:00 do 15:00. Termin składania wniosków upływa w dniu 30 grudnia 2009 r. o godz. 15.00. Za wnioski złożone w terminie uznane zostaną te, które faktycznie wpłyną do Biura LGD najpóźniej w dniu 30.12.2009 r.
  4. Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć na obowiązującym formularzu wraz z wymaganymi załącznikami.
    Wzór formularza wniosku oraz instrukcja wypełniania wniosku, znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” www.lgdbeskidgorlicki.pl , na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego www.wrotamalopolski.pl, a także na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl.
    Wykaz dokumentów oraz wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD „Beskid Gorlicki” znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” www.lgdbeskidgorlicki.pl , na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego www.wrotamalopolski.pl oraz w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki”.
  5. Kryteria wyboru operacji w ramach działania „Małe projekty” oraz „Odnowa i rozwój wsi” określone i opisane zostały w Lokalnej Strategii Rozwoju (Rozdz. 9) zamieszczonej na stronie internetowej www.lgdbeskidgorlicki.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego www.wrotamalopolski.pl.
  6. Limit dostępnych środków na operacje z zakresu „Małe projekty” w ramach działania „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju” w 2009 roku wynosi 495 750,00 zł.
    Limit dostępnych środków na operacje z zakresu „Odnowa i rozwój wsi” w ramach działania „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju” w 2009 roku wynosi 971 104,00 zł.

Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków udzielane są w Biurze LGD, a także telefonicznie pod nr tel. 18/352-65-76 oraz 18/352-65-77.

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Nabór wniosków - "Małe projekty"
Nabór wniosków - "Odnowa i rozwój wsi"


UWAGA!!! Zamknięcie dla ruchu kołowego drogi powiatowej Nr 1498 K Ropa - Wysowa-Zdrój - Blechnarka - Granica Państwa w miejscowości Uście Gorlickie w dniach 24 i 25 listopada!!!

Powiatowy Zarząd Drogowy w Gorlicach informuje, że z powodu przebudowy drogi powiatowej nr 1498 K Ropa - Wysowa-Zdrój - Blechnarka - Granica Państwa w miejscowości Uście Gorlickie w km 12+450 - 15+082 droga będzie zamknięta w dniu 24 i 25 listopada 2009 r. w godz. 8:00 - 16:00.
Pracownicy Przedsiębiorstwa Drogowo - Mostowego „Godrom” Sp. z o.o. będą kierować na objazdy.


Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zapraszają do udziału w konferencji

Rolnictwo ekologiczne - szansa i przyszłość Małopolski

Konferencja odbędzie się w dniu 26 listopada 2009 roku w siedzibie Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Karniowicach - rozpoczęcie o godzinie 9:30.

Konferencji towarzyszyć będą stoiska rolników produkujących żywność ekologiczną oraz firm produkujących nasiona, nawozy i środki ochrony roślin dopuszczone w rolnictwie ekologicznym.

Do udziału w konferencji zapraszamy szczególnie rolników ekologicznych, konsumentów i wszystkich zainteresowanych ekologicznymi metodami produkcji. Podczas konferencji będzie można dowiedzieć się:

  • Jak zmienia się rynek żywności ekologicznej w Polsce?
  • Jak skutecznie sprzedawać produkty ekologiczne z własnego gospodarstwa?
  • Jak stworzyć własną sieć stałych klientów?
  • Czy przetwórstwo na małą skalę w gospodarstwie ma sens?
  • Co daje współpraca z innymi rolnikami ekologicznymi i samorządami?
  • Jakie zmiany i nowe możliwości czekają rolników ekologicznych w najbliższej przyszłości?
  • Czy warto starać się o dopłaty w ramach uczestnictwa w systemach jakości żywności (zwrot kosztów kontroli) ?

Organizatorzy zapewniają komplet materiałów konferencyjnych oraz poczęstunek. Zachęcamy do udziału, dyskusji i wymiany doświadczeń.

Do pobrania:


Radio Kraków w Wysowej-Zdroju!!!

Przy okazji Święta Rydza, które ma się odbyć 3 i 4 października, w Wysowej-Zdroju będzie gościło Radio Kraków.
Program realizowany w Wysowej-Zdroju nosi nazwę „Mój Region, Moje Sprawy, Moje Radio” i jest nadawany w soboty ze studia plenerowego. W ramach akcji „Radio Kraków w...” w każdą sobotę rozgłośnia odwiedza z wozem transmisyjnym i studiem polowym różne miejsca Małopolski.
Program jest emitowany w godzinach od 6.20 do 14.00 i tworzą go wejścia na żywo i rozmowy z mieszkańcami oraz turystami odwiedzającymi teren, gdzie realizowana jest audycja.

Radio Kraków

Celem tej akcji "Radia Kraków" jest szerokie informowanie o atrakcyjnych zakątkach naszego regionu, przybliżanie spraw jego mieszkańców, wspieranie lokalnych inicjatyw oraz szeroko rozumiana promocja regionu. Dzięki tej akcji, która w poprzednich latach odniosła znaczący sukces, mieszkańcy Małopolski „odwiedzili” wiele niezwykłych i ciekawych miejsc w regionie.
Radia Kraków można również słuchać przez internetową stroną www.radiokrakow.pl.

Zdjęcia z imprezy:
Radio Kraków w Wysowej-Zdroju   Radio Kraków w Wysowej-Zdroju
Radio Kraków w Wysowej-Zdroju


Gmina Uście Gorlickie - Liderem Agroturystyki

Gmina Uście Gorlickie uczestniczyła w plebiscycie Euro-Gmina 2008/2009. Euro-Gmina to prestiżowy konkurs na poziomie europejskim, którego celem jest wyróżnienie i promocja gmin. W czwartek 24 września w hotelu Cracovia w Krakowie odbyła się uroczysta Euro-Gala, na której podsumowano tegoroczną edycję konkursu. Gmina Uście Gorlickie wygrała ten plebiscyt i otrzymała statuetkę Euro-Gmina 2008/2009 - Lider Agroturystyki.

Euro-Gmina list gratulacyjny   Euro-Gmina statuetka

Jest to ogromny sukces i wyróżnienie dla pracowników, samorządowców, radnych i mieszkańców naszej gminy. To potwierdzenie, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju na naszym terenie i należy kontynuować i realizować nasze plany krok po kroku. Mamy wielką satysfakcję, że zostaliśmy zauważeni i docenieni w województwie małopolskim.

Wyróżnione Gminy:

Bukowina Tatrzańska - Lider Kultury
Igołomia Wawrzeńczyce - Lider Warzywnictwa
Jabłonka - Lider Gospodarki i Przedsiębiorczości, Najbardziej Przyjazna Gmina
Lanckorona - Lider Ochrony Dziedzictwa Historycznego
Pcim - Lider Opieki Społecznej
Rytro - Lider Sportu
Szczurowa - Lider Infrastruktury
Tokarnia - Lider Edukacji
Tymbark - Lider Ogrodnictwa
Uście Gorlickie - Lider Agroturystyki
Zabierzów - Wójt Roku
Zawoja - Lider Bezpieczeństwa
Zembrzyce - Lider Ekologii
Zielonki - Gmina Roku

Wyróżnione Miasta:

Alwernia - Lider Edukacji
Biecz - Lider Bezpieczeństwa
Brzesko - Lider w Pozyskiwaniu Środków Unijnych
Chrzanów - Miasto Roku
Krynica-Zdrój - Uzdrowisko Roku
Limanowa - Lider Gospodarki
Miechów - Lider Sportu
Muszyna - Lider Turystyki
Myślenice - Lider Ekologii
Piwniczna-Zdrój - Lider Kultury
Stary Sącz - Lider Ochrony Dziedzictwa Kulturowego
Zakopane - Burmistrz Roku
Żabno - Lider Ochrony Dziedzictwa kulturowego


 Wspomnienie... - otwarcie wystawy

w dniu 26 września 2009 (sobota) o godzinie 11.00 w Pijalni Wód Mineralnych w Wysowej-Zdroju odbędzie się otwarcie wystawy „Wspomnienie...”.

Wspomnienie

Wystawa jest podsumowaniem projektu o tej samej nazwie, nawiązującego do wielokulturowej przeszłości Łemkowszczyzny.
Zostaną zaprezentowane prace uczniów gimnazjum w Uściu Gorlickim oraz materiały i informacje zdobyte podczas realizacji projektu.

Zapraszamy  serdecznie
Realizatorzy projektu
Stowarzyszenie Hańczowa-Wszyscy Razem


 II Święto Rydza w Wysowej-Zdroju

A w górach już jesień… Opadające z drzew liście okrywają brązowe kapelusze borowików, żółte kurek i… rude, z szerokim rondem. Kapelusze rydzowe…

Wszystkich miłośników rydzobrania oraz smakoszy potraw z rydzem w roli głównej zapraszamy do udziału w drugiej edycji Święta Rydza w Wysowej Zdroju, które odbędzie się 3-4 października 2009 r. Gwiazdą weekendowego spotkania będzie Rudy Rydz z Lasów Beskidu Niskiego.

II Święto Rydza

W tym roku Rudy Rydz wystąpi w różnych odsłonach… Leśnej, regionalnej, światowej. Przybywający do Wysowej będą mogli skosztować wielu potraw z rydzami. Począwszy od przekąsek i zup, po dania główne, przygotowane w Starym domu Zdrojowym, a także przez uczestników pokazów kulinarnych.

Najbardziej oczekiwany punkt programu to polowanie na Rydza. W niedzielny poranek grzybiarze udadzą się do lasu wozami ciągnionymi przez konie. Tam pod czujnym okiem grzyboznawców ze Stowarzyszenia Darz Grzyb, będą „polować” na dorodne „rudzielce”, które później zostaną zważone, ocenione i odpowiednio nagrodzone.

Jednak organizowane przez Stary Dom Zdrojowy Święto Rydza to nie tylko konkurowanie w rydzobraniu i kosztowanie potraw. To również okazja do poznania kultury, sztuki ludowej, tradycji i zwyczajów mieszkańców Beskidu Niskiego. W Parku Zdrojowym będzie można podziwiać rzeźby w drewnie, ręcznie wykonaną biżuterię, gliniane naczynia, a przede wszystkim pracę osób wskrzeszających zanikające zawody, zrzeszonych przez Lokalną Organizację Turystyczną – Beskid Zielony.

Program II Święta Rydza wzbogacony będzie także o prelekcję o rydzach i innych grzybach, projekcję „Sound&Nature”, pokazy konne, konkurs z wiedzy o grzybach, konkurs fotograficzny, wystawę oraz aukcję prac dzieci i młodzieży z Warsztatów Terapii Zajęciowej w Stróżach.

Zaś wieczory – sobotni i niedzielny – można będzie spędzić tańcząc i wspominając rydzowe przygody.

Zapraszamy na II Święto Rydza!
Zapowiada się rudo i smakowicie!

Barbara Miernikowa
Katarzyna Miernikówna
STARY DOM ZDROJOWY
38-316 Wysowa 12
www.wysowa.com.pl

Barbara Miernik 0 509 249 716
Katarzyna Miernik 0 509 249 719


Darmowe studia w Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi

Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi uzyskała dofinansowanie z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Uczelnia przygotowała programy kształcenia w kilku kierunkach:

  • Na specjalizacjach kosmetologia lecznicza, SPA i Welles, absolwent studiów zdobędzie wiedzę z zakresu nauk o zdrowiu i kosmetologii, obejmującą problematykę kosmetologii pielęgnacyjnej, upiększającej, leczniczej, receptury kosmetycznej i środków zapachowych. Absolwent studiów będzie przygotowany do świadczenia pełnego zakresu usług w gabinetach kosmetycznych.
  • Na przygotowanych specjalizacjach: Geodezja gospodarcza i kataster, Geoinformatyka, Geodezja i system informacji przestrzennej studenci poznają nowoczesne techniki pracy z użyciem nawigacji satelitarnej oraz nabędą umiejętności wykorzystywania najnowszego sprzętu Geodezyjnego dostępnego na rynku.
  • Osoby, które pragną poszerzyć wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje z zakresu Informatyki, będą mogły skorzystać z proponowanego programu kształcenia niezależnie od tego, co studiowały wcześniej. Przyjęto bowiem założenie, że każda dziedzina życia jest zinformatyzowana, a zatem również absolwenci kierunków humanistycznych wykorzystują w swojej pracy narzędzia informatyczne.

Więcej informacji na www.swspiz.pl.


Szkolenia dla osób związanych z branżą turystyczną

www.ChlebemiSolą.pl


Zapraszamy na XV Dni Huculskie
Gładyszów, 18-20 września 2009 r.

Dni Huculskie 2009 - plakat


UWAGA PRZEDSIĘBIORCY !!!

DO KOŃCA 2009 ROKU NALEŻY DOKONAĆ AKTUALIZACJI KODÓW PKD-2004 NA KODY PKD-2007 W ZAŚWIADCZENIACH O WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.

Urząd Gminy w Uściu Gorlickim przypomina, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. (Dz.U. 2007.251.1885) od 1 stycznia 2010 roku tracą aktualność zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej z kodami PKD-2004.
Przedsiębiorcy figurujący w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy Uście Gorlickie, którzy dokonali wpisu do w/w ewidencji przed 1 stycznia 2008 roku i nie dokonywali po tej dacie żadnej zmiany w posiadanym wpisie – zobowiązani są do końca 2009 roku zaktualizować swoje zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej poprzez przeklasyfikowanie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej z kodów 2004 na kody 2007.

Nie dokonanie przedmiotowej zmiany wpisu może po 1 stycznia 2010 roku spowodować trudności przy załatwianiu spraw bankowych, zawieraniu umów gospodarczych, uniemożliwić złożenie oferty w przetargu itp.
W sprawie aktualizacji wpisu do ewidencji należy zgłaszać się w Urzędzie Gminy Uście Gorlickie w godzinach pracy Urzędu: 7.30-15.30. Wszelkie zmiany w ewidencji są wolne od opłat.

Formularz wniosku EDG-1 wraz z załącznikami jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Uście Gorlickie. Wnioski EDG-1 powinny być złożone i podpisane osobiście lub przez osobę upoważnioną. We wnioskach przesyłanych pocztą podpis musi być potwierdzony notarialnie.


„Aktywność i integracja szansą na lepsze jutro”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorlicach już po raz drugi realizuje projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
Projekt będzie trwał od stycznia do grudnia! Większa niż dotychczas liczba osób z terenu naszego powiatu będzie mogła skorzystać z wielu planowanych działań: kursów, treningów, szkoleń, turnusów rehabilitacyjnych i innych, a tym samym dać sobie szansę na lepszą przyszłość! Dlatego:

NIE CZEKAJ!
DZIAŁAJ!
I JUŻ DZIŚ ZGŁOŚ SWÓJ UDZIAŁ W PROJEKCIE

Uczestnicy projektu zostaną objęci wieloma NIEODPŁATNYMI działaniami aktywizującymi m. in.:

  • Zgodne z zainteresowaniami szkolenia i kursy zawodowe + certyfikat ukończenia
  • Konsultacje z doradcą zawodowym i psychologiem
  • Treningi kompetencji i umiejętności społecznych
  • Turnusy rehabilitacyjne
  • Wyjazdy integracyjne

WAŻNE: Dla osób dojeżdżających na zajęcia środkami transportu zbiorowego przewiduje się zwrot kosztów dojazdu!
W 2009 roku planowany projekt jest skierowany do 40 osób niepełnosprawnych oraz 22 usamodzielnianych wychowanków z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo - wychowawczych, łącznie aż do 62 osób.
Tegoroczny projekt jest kontynuacją działań zapoczątkowanych w zeszłym roku i będzie stanowić odpowiedź na problemy mieszkańców z terenu Powiatu Gorlickiego, których kwalifikacje zawodowe są nieadekwatne lub zdezaktualizowane w stosunku do potrzeb lokalnego rynku pracy.
Problemy ekonomiczne, które dotykają w znacznej mierze osoby niepełnosprawne i usamodzielnianych wychowanków, często powiązane są z problemami socjalnymi, wychowawczymi czy też zdrowotnymi.
Nawarstwianie się wielu trudności, w tym brak pracy, powoduje długookresową zależność od pomocy społecznej, a trwanie w tego rodzaju uwarunkowaniach staje się początkiem negatywnej kariery życiowej.

Możesz skorzystać z proponowanych działań jeśli:

  1. Jesteś OSOBĄ NIEPEŁNOSPRAWNĄ lub WYCHOWANKIEM opuszczającym placówkę opiekuńczo - wychowawczą lub rodzinę zastępczą
  2. Jesteś w wieku aktywności zawodowej (15 - 64 lat)
  3. Korzystasz ze świadczeń pomocy społecznej
  4. Jesteś osobą bezrobotną lub nieaktywną zawodowo

SZCZEGÓŁOWA INFORMACJA:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorlicach,
ul. Słoneczna 7, pok. 2, 5 lub zadzwoń
pod nr tel.: 018 352-43-80, 352-53-80


Nabór wniosków dla mikroprzedsiębiorstw w ramach Schematu A Działanie 2.1 Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013

Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości jako Instytucja Pośrednicząca II stopnia w zarządzaniu II Osią priorytetową Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 „Gospodarka regionalnej szansy” ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa w ramach Działania 2.1 „Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw", Schemat A „Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP". Nabór wniosków o dofinansowanie odbywa się w trybie konkursowym. Nabór ma charakter zamknięty.

Na podstawie Ramowego Planu Realizacji Działań wysokość środków przeznaczonych w ramach niniejszego naboru z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa wynosi 29 242 500 PLN*.

Zgodnie z Uszczegółowieniem Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 z dnia 27 listopada 2007 r. z późn. zm. dofinansowaniu podlegać będą projekty inwestycyjne poprawiające konkurencyjność przedsiębiorstwa, związane z unowocześnieniem sposobu działania jak i oferty, w szczególności poprzez:

  • rozbudowę i nabycie przedsiębiorstwa,
  • działania mające na celu dokonywanie zasadniczych zmian produkcji bądź procesu produkcyjnego,
  • zmianę stosowanych rozwiązań produkcyjnych, technologicznych, organizacyjnych na sprzyjające poprawie środowiska naturalnego oraz BHP,
  • unowocześnienie wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorstwa,
  • modernizację środków produkcji,
  • zmianę wyrobu i usługi, w tym także zmianę w sposobie świadczenia usług.

Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o dofinansowanie projektów są mikroprzedsiębiorstwa.

Wypełniony wniosek o dofinansowanie należy przesyłać w wersji elektronicznej, korzystając z Regionalnego Systemu Informatycznego (RSI), a następnie pełną dokumentację – w formie określonej w Regulaminie konkursu – należy dostarczyć osobiście, przesyłką kurierską lub pocztą na adres:

Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
Zespół wyboru projektów, pokój nr 112
ul. Kordylewskiego 11
31-542 Kraków

w terminie od 17 września do 16 października 2009 r., od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

Ostateczny termin składania wniosków upływa 16 października 2009 r. o godz. 16.00. Wnioski, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.

Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z Regulaminem konkursu oraz pozostałą dokumentacją konkursową, dostępnymi na stronie internetowej www.mcp.malopolska.pl w zakładce „Nabór wniosków”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 012-3769191 oraz drogą elektroniczną – e-mail: info@mcp.malopolska.pl

Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości

*Zgodnie z kursem księgowym publikowanym na stronie Europejskiego Banku Inwestycyjnego (http://www.ecb.int/stats/exchange/eurofxref/html/index.en.html) z dnia 30 lipca 2009 r., który wyniósł 4,1775 PLN.

Kontakt:

Zespół Informacji i Promocji Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości

Magdalena Migalska - tel. 012 376 91 10
Marcin Grega - tel. 012 376 91 91
Katarzyna Pikusa - tel. 012 376 91 93
Magdalena Zyguła – tel. 012 376 91 92


Uczeń na wsi

Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim rozpoczyna kolejną edycję Programu „Uczeń na Wsi”. Celem programu jest wyrównanie szans w zdobyciu wykształcenia przez uczniów, będących osobami niepełnosprawnymi.

Program ponadto ma służyć poprawie warunków kształcenia niepełnosprawnych uczniów, umożliwienie uczestnictwa w zajęciach, mających na celu podniesienie sprawności fizycznej i psychicznej oraz likwidacji barier transportowych. Od 1 do 30 września 2009 roku w tut. Ośrodku Pomocy przyjmowane są wnioski do udziału w programie.
Dofinansowanie kosztów nauki w ramach programu może otrzymać uczeń niepełnosprawny, który:

  1. posiada ważne orzeczenie o niepełnosprawności lub ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
  2. pobiera naukę w szkole podstawowej, gimnazjum lub w szkole ponadgimnazjalnej (z wyłączeniem szkoły policealnej).
  3. mieszka na terenie gminy wiejskiej, obszaru wiejskiego w gminie miejsko-wiejskiej oraz miasta do 5 tys. mieszkańców w gminie miejsko-wiejskiej.
  4. dochód rodziny - średnie miesięczne dochody brutto nie przekraczające 120% najniższego wynagrodzenia przypadającego na jednego członka rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie domowym.

Uwaga! W przypadku niepełnosprawnych dzieci i młodzieży do lat 18 uprawnionym do ubiegania się o przyznanie dofinansowania kosztów nauki w ramach obszaru A programu jest rodzic lub opiekun prawny.

Pełna informacja o programie na stronie www.pfron.org.pl.

 


Poświęcenie Domu Charytatywnego w Gładyszowie

Dnia 22 sierpnia 2009 r. miało miejsce poświęcenie Domu Charytatywno - Rehabilitacyjno-Opiekuńczego w Gładyszowie. Poświęcenia dokonali Jego Ekscelencja Najprzewielebniejszy Adam Arcybiskup Przemysko-Nowosądecki wraz z Jego Ekscelencją Najprzewielebniejszym Paisjuszem Biskupem Gorlickim w asyście z księżmi dekanatu gorlickiego i sanockiego.

Eleos   Eleos

W 2003 roku Prawosławny Ośrodek Miłosierdzia „ELEOS” otrzymał pozwolenie na budowę Domu Charytatywno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego w Gładyszowie. Dzięki pomocy wielu sponsorów, Urzędu Marszałkowskiego i Funduszu Kościelnego budowa trwała sześć lat. Dom ma służyć ludziom w potrzebie bez względu na wyznanie czy narodowość. Jest to pierwszy i jedyny Dom Charytatywny prowadzony przez „Eleos” w Diecezji Przemysko-Nowosądeckiej.

Więcej zdjęć z uroczystości znajduje się w galerii.


Nabór na stanowisko: Konsultant ds. projektów i wniosków

Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” ogłasza nabór na stanowisko: Konsultant ds. projektów i wniosków.
Zakres obowiązków, wymagania i inne informacje dotyczące naboru znajdują się w pliku PDF.


 Umowa MRPO podpisana - modernizacja dróg do uzdrowisk

Podczas dorocznej Panoramy Kultur w skansenie w Szymbarku 26 lipca br. starosta Mirosław Wędrychowicz i Karol Górski przy udziale wójtów Gmin Uście Gorlickie – Dymitra Rydzanicza i Sękowej – Małgorzaty Małuch podpisali oficjalnie z marszałkiem województwa małopolskiego Leszkiem Zegzdą umowę na dotację na modernizacje dróg powiatowych do uzdrowisk Wysowa-Zdrój i Wapienne. Chodzi o niebagatelną kwotę prawie 6 mln zł dotacji. Do tego zarząd powiatu dokłada 4,5 mln zł. Co daje całkowitą wartość inwestycji 10,5 mln zł. Pozwoli to na przebudowę 12,5 km dróg powiatowych: Sękowa - Rozdziele (8 km w gminie Sękowa i 2 km w gminie Lipinki)) oraz Ropa - Wysowa-Zdrój – Blechnarka - Granica Państwa (2,5 km w gminie Uście Gorlickie. Wicemarszałek Leszek Zegzda podkreślił, że wszystkie pozyskane przez powiat gorlicki dotacje z MRPO to zasługa bardzo dobrze przygotowanych i w pełni uzasadnionych wniosków oraz wielkiej aktywności samorządowców Ziemi Gorlickiej.

podpisanie umowy MRPO


Umowa z LGD „Beskid Gorlicki” podpisana

W niedzielę 26 lipca 2009 w Szymbarku podczas „Panoramy Kultur” Marszałek Leszek Zegzda uroczyście wręczył umowę Lokalnej Grupie Działania „Beskid Gorlicki”. Dzięki tym środkom lokalne grupy będą dbać o rozwój własnego regionu, promować go i wykorzystywać lokalne zasoby. Lokalne Grupy Działania to partnerstwa zorganizowane najczęściej w formie stowarzyszeń zrzeszających samorządy lokalne, mieszkańców, przedsiębiorców i organizacje pozarządowe, których celem jest wspólne opracowanie Lokalnej Strategii Rozwoju. Stowarzyszenia, na mocy zawartych umów, będą mogły korzystać ze środków przeznaczonych na działania Osi 4 (Leader) Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, nakierowanej na wspieranie tworzenia nowych miejsc pracy oraz budowę kapitału społecznego poprzez aktywizację mieszkańców. W ramach Lokalnych Strategii Rozwoju wybrane Lokalne Grupy Działania będą realizować zadania obejmujące m.in. rozszerzanie oferty kulturalnej, sportowo-rekreacyjnej i edukacyjnej obszarów wiejskich, rozwój turystyki oraz stymulowanie rozwoju gospodarki i modernizacji rolnictwa.

podpisanie umowy z LGD


 Są z nami od 50 lat!!!

„Uzdrowisko Wysowa” S.A. obchodzi w tym roku 50–lecie swego istnienia. Okrągła rocznica jest doskonałą okazją do wspólnej zabawy. W związku z tym w dniach 1-2 sierpnia w Wysowej-Zdroju odbędzie się dwudniowa impreza plenerowa.

plakat Jubileusz 50-lecia Uzdrowiska Wysowa SA

SOBOTA 1.08.2009

15.00 Przemarsz orkiestry dętej OSP Dominikowice z pokazem marżonetek
16.00 Oficjalne otwarcie imprezy
16.30 SERENCZA - łemkowski zespół folkowy
18.00 Pokaz drwali i sygnalistów myśliwskich
18.30 KRYSTYNA GIŻOWSKA - gwiazda wieczoru
20.00 Losowanie głównych nagród w loterii fantowej
20.30-2.00 DYSKOTEKA (m.in. eliminacje do konkursu o tytuł miss „Witamina Uzdrowiska")
ok. 22.00 G.T.SCHADE - teatr ognia


NIEDZIELA 2.08.2009

13.45 Pokaz działania sił Policji i Straży Pożarnej
14.00 Muzyczne preludium - rozpoczęcie niedzielnego pikniku
14.30 Program estradowo-rozrywkowy dla dzieci „Foczka akrobatka"
14.30 Wysowskie spotkania w siodle - zawody jeździeckie
16.00 Wybór miss „Witamina Uzdrowiska" - 1 etap
16.30 PAJUJO - koncert muzyki reggae i ska
18.00 Wybór miss „Witamina Uzdrowiska" - 2 etap
18.30 Kabaret POD WYRWIGROSZEM - gwiazda wieczoru
20.00 Wybór miss „Witamina Uzdrowiska" - 3 etap, losowanie głównych nagród w loterii fantowej
20.15 GET UP - covery polskiej i światowej muzyki pop
20.45 Wybór miss „Witamina Uzdrowiska" - półfinał
20.55 GET UP - covery polskiej i światowej muzyki pop
21.50 Finał i ceremonia wręczenia nagród dla uczestniczek konkursu miss „Witamina Uzdrowiska"
ok. 22.15-24.00 DYSKOTEKA pod gwiazdami


IMPREZY TOWARZYSZĄCE:

  1. Biały weekend z „Uzdrowiskiem Wysowa" SA
    • punkt honorowego krwiodastwa (sobota 13-17)
    • badanie poziomu cukru we krwi
    • pomiar ciśnienia tętniczego krwi
    • obliczanie wskaźnika BMI
    • MAMMOBUS
  2. Zawody sportowe dla rodzin
  3. Wystawa fotografii Jerzego Łakomskiego - Pijalnia Wód
  4. Prezentacja oferty „Uzdrowisk Galicyjskich"
  5. Program „Woda dla zdrowia" - Pijalnia Wód
  6. Atrakcje dla dzieci (np. trampolina, zjeżdżalnie)
  7. Beskid Zielony - „Eteryczny Jarmark z Maglcznej Krainy Łemków i Pogórzan" - prezentacla zawodów regionalnych i zanikających, kolorowe kramy z rękodziełem artystycznym.

Podczas obchodów Jubileuszu, „Uzdrowisko Wysowa” S.A. wspólnie z Fundacją „Róża” z Gorlic organizuje loterię fantową, której dochód przeznaczony zostanie na rehabilitację ciężko doświadczonej przez los Ani Kwaśnik z Zagórzan koło Gorlic. Ania w ciągu zaledwie roku swojego życia przeszła już kilkanaście operacji. Zebrana kwota pomoże Ani oraz jej rodzicom przejść tą drugą i ciężka drogę.

Serdecznie zapraszamy!!! Wstęp wolny!!!


Informacje dla producentów produktów rolno-spożywczych

Szanowni Państwo,

Z dniem 1 lipca 2009 r. weszła w życie ustawa z 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz.U. z 2009 nr 97, poz. 799, dalej: Ustawa) z mocy której powołanych zostało 9 odrębnych funduszy promocji:

  • Fundusz Promocji Mleka (który zastępuje dotychczas istniejący Fundusz Promocji Mleczarstwa)
  • Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego
  • Fundusz Promocji Mięsa Wołowego
  • Fundusz Promocji Mięsa Końskiego
  • Fundusz Promocji Mięsa Owczego
  • Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
  • Fundusz Promocji Owoców i Warzyw
  • Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego
  • Fundusz Promocji Ryb

Jak sama nazwa wskazuje, celem nowo powstałych funduszy jest promowanie i wspieranie wzrostu spożycia polskich produktów rolno-spożywczych, zarówno na rynkach krajowych jak i europejskich. Fundusze mają stworzyć mechanizmy, które poprawią jakość konsumowanych produktów, pozwolą na zdobycie trwałych rynków zbytu, jak również zapewnią konsolidację branżową.
Pieniądze zgromadzone w poszczególnych funduszach będą wykorzystywane m.in. do prowadzenia kampanii informacyjnych i promocyjnych mających na celu wspieranie konkurencyjności polskich produktów, promowanie ich spożycia, informowanie o jakości i zaletach. Część środków finansowych przeznaczona zostanie na udział w wystawach i targach, badania rynkowe dotyczące spożycia, badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości produktów i ich przetworów, szkolenia producentów i przetwórców. Istotnym jest, iż Ustawa daje możliwość pozyskania funduszy z Unii Europejskiej, dzięki czemu większość programów i kampanii będzie współfinansowana ze środków unijnych.
Gospodarka finansowa każdego z funduszy będzie prowadzona według zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji oraz jego planu finansowego. Środki na szeroko pojęte działania będą zapewniać branże, a dokładniej przedsiębiorcy funkcjonujący w danym sektorze produkcji, którzy przy zakupie każdego z towarów, od którego naliczane są wpłaty na fundusze promocji tj.:

  • świń żywych;
  • bydła i cieląt żywych;
  • koni żywych;
  • owiec żywych;
  • zbóż;
  • owoców i warzyw;
  • drobiu żywego;
  • ryb

są zobowiązani do naliczenia i pobrania od dostawcy (tj. od podmiotu, który zbywa na ich rzecz ww. towary) wpłaty na fundusze promocji w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury za ww. towary.
Jednocześnie, przedsiębiorcy

  • będący podatnikami podatku od towarów i usług, którzy wytwarzają owoce i warzywa
  • będący podatnikami podatku od towarów i usług, którzy prowadzą działalność w zakresie połowu ryb w wodach śródlądowych i morskich
  • będący podatnikami podatku od towarów i usług, którzy prowadzą działalność w zakresie chowu lub hodowli ryb.

samodzielnie naliczają wpłaty na poszczególne fundusze promocji na podstawie faktur za zbyte przez nich towary objęte obowiązkiem wpłat na fundusze.
Ustawa określa stawki wpłat na fundusze. Ich wysokość, za wyjątkiem Funduszu Promocji Mleka, wynosi 0,1% wartości netto wszystkich zakupionych w danym kwartale towarów objętych obowiązkiem wpłat na fundusz. Wpłata na Fundusz Promocji Mleka to 0,001zł od każdego skupionego kilograma mleka.
Naliczenie i pobranie wpłat na fundusze promocji powinno zostać potwierdzone w formie pisemnego oświadczenia zawierającego przynajmniej:

  • nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy oraz podmiotu, od którego naliczono i pobrano tę wpłatę,
  • określenie wartości i rodzaju towaru, stanowiącego podstawę wpłaty,
  • kwotę pobrana z tytułu wpłaty na dany fundusz promocji od zbytego towaru;

Przedsiębiorcy, za wyjątkiem podmiotów skupujących mleko, zobligowani są do dokonywania wpłat na rzecz danego funduszu w okresach kwartalnych nie później niż do 25 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału. Wysokość zobowiązania wykazywać będą na deklaracjach składanych Prezesowi Agencji Rynku Rolnego za pośrednictwem Oddziałów Terenowych właściwych miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy. Jeżeli przedsiębiorca zobowiązany będzie do dokonywania wpłat na więcej niż 1 fundusz promocji, składa wyłącznie jedną deklarację na której wykazuje w oddzielnych pozycjach wysokość wpłat na poszczególne fundusze.
Jeżeli wysokość kwoty naliczonej nie przekroczy pięciokrotnie wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. 44 zł) zobowiązanie to należy zaliczyć na poczet zobowiązania za kolejny kwartał. W powyższej sytuacji podmiot powinien wykazać istnienia zobowiązania poprzez złożenie deklaracji wskazującej powyższe zobowiązanie. Podmiot może równolegle dokonać wpłaty zobowiązania, jeżeli tego nie uczyni wpłata ta powinna być dokonana w przyszłym kwartale wraz z bieżącym zobowiązaniem.
W przypadku Funduszu Promocji Mleka, wpłaty dokonywane będą na zasadach identycznych jak dotychczas w Funduszu Promocji Mleczarstwa, tj. co kwartał podmioty skupujące w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych, otrzymają decyzję wystawioną przez Prezesa Agencji w której określona zostanie kwota należna na rzecz Funduszu. Kwota ta, ustalana jest na podstawie informacji o wielkości skupu mleka przesyłanych przez podmioty skupujące do Agencji Rynku Rolnego (dalej: ARR) na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 2 lit c tiret drugie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych.
Przedsiębiorcy dokonujący wpłat na fundusze zobowiązani są do zarejestrowania się w Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Agencję Rynku Rolnego. W związku z powyższym uprzejmie prosimy o wcześniejsze wypełnienie formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronie Agencji.
Środkami Funduszy Promocji zarządzać będą wyłącznie przedstawiciele organizacji branżowych reprezentujących producentów rolnych oraz przetwórców działających w danym sektorze, którzy tworzyć będą odrębne dla każdego funduszu Komisje Zarządzające. Będą one powoływane do zarządzania funduszami i podejmowania decyzji o sposobie wydatkowania dostępnych środków. Rola Agencji Rynku Rolnego, jako jednostki administracji publicznej, której powierzono dysponowanie zasobami pieniężnymi funduszy, ograniczy się wyłącznie do zapewnienia administracyjnej obsługi wypłat środków. Środki gromadzone przez fundusze promocji nie są traktowane jako środki publiczne, jednakże do ich naliczania oraz odprowadzania stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. Oznacza to, iż w przypadku nie wywiązywania się podmiotów z obowiązku wpłat na fundusze promocji Agencja Rynku Rolnego ma prawo do podejmowania w szczególności działań kontrolnych, których celem jest ustalenie faktycznej kwoty wpłaty. W przypadku gdy zostanie stwierdzone iż wpłaty nie zostały dokonane w terminie lub w należnej wysokości naliczone zostaną odsetki jak od zaległości podatkowych.


AGROPROMOCJA 2009

Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Nawojowej organizuje w dniach 5-6 września b.r. Międzynarodową Wystawę Rolniczą „AGROPROMOCJA 2009” pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wojewody Małopolskiego i Marszałka Województwa Małopolskiego. W trakcie tegorocznej „Agropromocji” zorganizowana zostanie również „Regionalna Wystawa Bydła Mlecznego i Owiec”.

Organizatorami „Agropromocji” są: Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, Zespół Szkół Rolniczych CKP w Nawojowej, Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu i Małopolska Izba Rolnicza.
Organizowana po raz 19 wystawa, obejmuje swoją tematyką całość problematyki małopolskiego rolnictwa i obszarów wiejskich, cieszy się olbrzymim zainteresowaniem zarówno wśród zwiedzających wystawę jak i wystawców.

 Agropromocja 2009

Agropromocja jest najwikszą tego typu wystawą w regionie. Do 2008 roku zorganizowano 18 edycji wystaw przy ciągle rosnącym zainteresowaniu zwiedzających i wystawców. W 2008 roku wystawę zwiedziło około 40 000 rolnikw, mieszkacw wsi i miast, w tym kilkadziesiąt wycieczek autokarowych z naszego województwa i województw ościennych, a na wystawie swoją działalność promowało około 400 wystawców z całego kraju i z zagranicy.

Zapraszamy na strony internetowe Agropromocji www.modr.pl/agropromocja


Kontakt:

Maopolski Orodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach
Powiatowy Zesp Doradztwa Rolniczego w Nowym Sczu z/s w Nawojowej
33-335 Nawojowa 1
tel/fax: 018-445-70-36, 018-445-70-39
tel.kom. 722 145 267
Franciszek Michno


 Święto Kultury Łemkowskiej
XXVII Łemkowska Watra w Zdyni
17-19 lipca 2009 r.

Свято лемківской культури
ХХVІI Лемківска ватра в Ждини
17-19 липня 2009

W dniach 17-19 lipca 2009 r., w Zdyni, obchodzonę będzie kolejne - dwudzieste trzecie Święto Kultury Łemkowskiej - Łemkowska Watra. Publikujemy program Watry - do pobrania w formacie PDF.

WATRA - plakat

Więcej informacji mogą Państwo uzyskać odwiedzając stronę www Zjednoczenia Łemków pod adresem http://www.lemkounion.republika.pl/.

Serdecznie zapraszamy!!!

Zdjęcia z oficjalnej części imprezy publikujemy tutaj.


Łososina Dolna w Uściu Gorlickim

2 lipca 2009 r. Gminę Uście Gorlickie odwiedzili samorządowcy – wójt wraz z pracownikami, radni oraz sołtysi z Gminy Łososina Dolna.

Wizyta władz Łososiny Dolnej

Wizyta władz Łososiny Dolnej


W razie wystąpienia szkody powodziowej...

Małopolski Urząd Wojewódzki informuje, że przez całą dobę można składać zgłoszenia szkód powstałych w związku z powodzią pod numerem infolinii PZU 801 102 102.
Zgłoszenie szkody można dokonać również elektronicznie, wchodząc na stronę internetową www.pzu.pl, a później klikając na link Zgłoś szkodę.


Uście Gorlickie - Presov   2:0

19 czerwca 2009 r. odbył sie towarzyski mecz piłki nożnej pomiedzy drużynami pracowników samorządowych z Uścia Gorlickiego i Presova - Słowacja. Wynik meczu 2:0 dla samorządowców z Uścia Gorlickiego.

mecz Uście Gorlickie - Presov


Szlak Architektury Drewnianej

Małopolska Organizacja Turystyczna, na zlecenie Województwa Małopolskiego realizuje w 2009 roku projekt „Otwarty Szlak Architektury Drewnianej”, którego głównym celem jest promocja obiektów architektury drewnianej i zwiększenie liczy turystów podróżujących po Szlaku.
W okresie od 1 maja do 30 września br., w całej Małopolsce, udostępnionych do zwiedzania jest 56 sakralnych obiektów drewnianych znajdujących się na Szlaku Architektury Drewnianej. Na terenie Gminy Uście Gorlickie są to: kościół pw. Matki Bożej Wniebowziętej w Brunarach, cerkiew pw. św. Dymitra w Czarnej, cerkiew pw. św. Łukasza Apostoła w Kunkowej, cerkiew św. Praskewi w Kwiatoniu, cerkiew pw. św. Łukasza w Leszczynach, cerkiew św. Praskewi w Nowicy, cerkiew św. Kośmy i Damiana w Skwirtnem, cerkiew św. Praskewi w Uściu Gorlickim, cerkiew św. Michała Archanioła w Wysowej -Zdroju oraz cerkiew pw. Opieki Najświętszej Marii Panny w Zdyni, udostępniane do zwiedzania w ramach trasy nowosądecko-gorlickiej, w następujących dniach i godzinach: Piątek 12.00 - 16.00; Sobota 10.00 - 14.00; Niedziela 12.00 - 16.00.

Spis wszystkich obiektów udostępnionych do zwiedzania w ramach projektu - do pobrania w formacie PDF.

W ramach projektu Otwarty Szlak Architektury Drewnianej zorganizowany został również cykl koncertów odbywających się w obiektach znajdujących się na Szlaku - "Muzyka zaklęta w drewnie 2009".
W najbliższej okolicy odbędzie się koncert w Sękowej 29 sierpnia.

Do pobrania: pełny program cyklu koncertowego w formacie PDF

UWAGA!!! KONKURS

Małopolska Organizacja Turystyczna ogłasza konkurs fotograficzny na najlepsze zdjęcia obiektów znajdujących się na Szlaku Architektury Drewnianej.
Nagrodami w konkursie są: kamera cyfrowa, laptop i nawigacja samochodowa.

Do pobrania - Regulamin konkursu w formacie PDF

Więcej informacji o całym przedsięwzięciu można znaleźć na stronie www.drewniana.malopolska.pl oraz kontaktując się bezpośrednio z koordynatorem projektu, którym jest Pani Olga Kruk, tel. 012-4211536, e-mail: olgak@mot.krakow.pl.


 Festiwal kolarski w Małopolsce

Po kilkunastu latach nieobecności w kalendarzu imprez kolarskich, powraca do niego w tym roku bardzo ciekawa impreza, którą nieco starsze pokolenie Małopolan pamięta jako Wyścig Szlakiem Kurierów Beskidzkich Tarnów – Poprad – pod nieco zmienioną nazwą Karpacki Wyścig Kurierów. Impreza rozpocznie się 20 maja bardzo atrakcyjnym prologiem w centrum Tarnowa, ze startem i metą w Rynku i trasą prowadzącą ulicą Wałową.
Cały wyścig składa się z czterech etapów, w tym jazdy indywidualnej na czas w Wysowej-Zdroju oraz prologu w Tarnowie i zostanie rozegrany w dniach 20-23 maja br. Wyścig zostanie poprowadzony trasami wschodniej i południowej Małopolski i wezmą w nim udział zawodnicy w wieku poniżej 23 lat z polskich i zagranicznych ekip kolarskich. Przez trzy dni rywalizacji zawodnicy pokonają 400 kilometrów trasy, odwiedzając między innymi Tarnów, Wierzchosławice, Szerzyny, Wysową-Zdrój, Czorsztyn, Bukowinę Tatrzańską oraz Niedzicę.

plakat Karpacki Wyścig Kurierów

Karpacki Wyścig Kurierów będzie doskonałym sprawdzianem przed Małopolskim Wyścigiem Górskim, który już po raz 47 zostanie rozegrany na drogach Małopolski w dniach 17-20 czerwca br.

Do pobrania:

 

Kilkanaście zdjęć z wyścigu, głównie z pokazów jazdy na bicyklach, znajduje się w galerii.


KOMUNIKAT
Rajd Krokusów

W dniu 9 mają br., na terenie Powiatu Gorlickiego zostanie rozegrany „Rajd Krokusów”. Jest to impreza sportowo – towarzyska, nawiązująca swoim charakterem do „Rajdu Żubrów”. Organizatorami Rajdu Krokusów są: Automobilklub Krakowski, Szkoła bezpiecznej Jazdy Tomasza Czopika oraz automobilkluby: Małopolski i Biecki. Przeprowadzenie tej imprezy wymaga zamknięcia dla ruchu kołowego i pieszego odcinków dróg na których zlokalizowane są próby sportowe. Jest ich 10, a długość każdej z nich nie przekracza 1200 metrów. Próby są zlokalizowane na terenie gminy Uście Gorlickie i będą przejeżdżane przez uczestników zawodów w sobotę 9 mają.

Sobota 9.05.2009

W godzinach 10.00–17.30 zamknięte zostaną fragmenty dróg w gminie Uście Gorlickie, przebiegające przez następujące miejscowości:

  • Leszczyny - od cerkwi pw. św Łukasza Ewangelisty w kierunku skrzyżowania z drogą do Bielanki,
  • Oderne - od mostka za skrzyżowaniem na Przysłup w kierunku Uścia Gorlickiego,
  • Skwirtne - w kierunku Regetowa,
  • Gładyszów - od wyciągu narciarskiego w kierunku Krzywej.

Mamy świadomość, że przeprowadzenie Rajdu Krokusów wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla mieszkańców, stąd też prosimy Państwa o wyrozumiałość, mając jednocześnie nadzieję, że impreza ta nie zdezorganizuje Państwu zanadto rytmu codziennego życia. Chcemy także poinformować, iż w przypadkach szczególnych, np. konieczności wezwania karetki pogotowia, straży pożarnej czy policji, organizatorzy natychmiast przerwą imprezę.

Do pobrania:


Pamiętaj o szkole
Wyjeżdżasz za granicę na długo?
Pamiętaj o szkole dla swojego dziecka

Nasilenie się migracji obywateli polskich do innych państw członkowskich po przystąpieniu do Unii Europejskiej sprawiło, że w ostatnich latach wzrosła w Polsce liczba uczniów, którzy doświadczyli migracji rodziców. Z ogólnopolskich badań przeprowadzonych w minionym roku z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka, dotyczących skutków emigracji rodziców nieletnich dzieci wynika, że w jednym przypadku na dwadzieścia, w którym wyjeżdżał jeden z rodziców, dziecko zmieniało miejsce zamieszkania razem z nim. Natomiast, gdy kraj opuszczali obydwoje rodzice, dziecko wyjeżdżało za granicę w co dziesiątym przypadku.
Niestety część rodziców zapomina o dopełnieniu koniecznych formalności przed wyjazdem czy o zabraniu ze sobą niezbędnych dokumentów związanych z edukacją dziecka, co potem znacznie może utrudnić zapisanie go do szkoły w innym kraju. W ten sposób rodzice narażają ucznia na niepożądaną przerwę w edukacji, a siebie - na konsekwencje związane z niedopilnowaniem spełniania obowiązku szkolnego przez ich dziecko.
W trosce o edukację dzieci wyjeżdżających z rodzicami za granicę Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały, które informują rodziców, o co powinni zadbać zanim opuszczą Polskę, by umożliwić swojemu dziecku kontynuowanie nauki poza granicami Kraju. Przypominają także o konieczności podtrzymania kontaktu z polskim językiem i kulturą, co ułatwi dziecku późniejszy powrót do polskiego systemu edukacji.

Ulotka Ministerstwa Edukacji Narodowej
ulotka MEN

Przydatne linki:

 


 

MENADŻER W DOBIE KRYZYSU

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie jest autorem projektu „Menadżer w dobie kryzysu”. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, program ZPORR (nadkontraktacja, która jest wynikiem oszczędności jakie pojawiły się w wyniku realizacji dotychczasowych projektów) oraz budżetu państwa.
Projekt adresowany jest do kluczowych pracowników firm mających siedzibę na terenie województwa małopolskiego.

Projekt realizuje Małopolski Ośrodek Szkoleniowy w Krakowie - Gospodarstwo Pomocnicze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.

Szczegółowe informacje o projekcie: http://mos.krakow.pl/index.php?id=268


PL   MRiRW   PROW   ARiMR   EU

Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 311 „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
od dnia 15 kwietnia 2009 r.

Warunki i tryb udzielania pomocy określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 października 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 200, poz. 1442 z późn.zm.).
Formularz wniosku o przyznanie pomocy oraz formularze niektórych załączników do wniosku wraz z instrukcjami ich wypełnienia (wersja PROW 311/09/01) są udostępnione na stronach internetowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl Można je również otrzymać w Oddziałach Regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (OR ARiMR).
Wniosek o przyznanie pomocy należy wypełnić zgodnie z Instrukcją, zwracając szczególną uwagę na wszystkie wymagane pozycje i załączniki, których nie wypełnienie lub nie dołączenie do wniosku będzie skutkowało, zgodnie z § 10 ust. 1 ww. rozporządzenia nieprzyznaniem pomocy.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w OR ARiMR, właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji. W przypadku Lubuskiego OR oraz Podlaskiego OR wnioski przyjmowane będą w siedzibach Biur Wsparcia Inwestycyjnego OR, tj. odpowiednio w Gorzowie Wielkopolskim ul. Walczaka 106 i w Białymstoku ul. Lipowa 32A. Z chwilą złożenia wniosku o przyznanie pomocy OR ARiMR wydaje potwierdzenie jego złożenia zawierające datę i godzinę wpływu.
W jednym roku można złożyć jeden wniosek o przyznanie pomocy, z wyjątkiem sytuacji, w której na uprzednio złożony wniosek nie przyznano pomocy.
Termin składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach niniejszego naboru upływa z końcem dnia roboczego następującego po dniu podania do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.arimr.gov.pl informacji określającej, że zapotrzebowanie na środki finansowe wynikające z już złożonych wniosków osiągnęło co najmniej 120% dostępnych środków w danym województwie, określonych w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie podziału środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, lecz nie później niż w dniu 31 grudnia 2009 r.
Informacje na temat działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” udzielane są w OR ARiMR (adresy znajdują się na stronie www.arimr.gov.pl) oraz pod numerem bezpłatnej infolinii 0 800 38 00 84.


PL   MRiRW   PROW   ARiMR   EU

Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 123 „Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
od dnia 15 kwietnia 2009 r.

Warunki i tryb udzielania pomocy określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 października 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz.U. nr 200, poz. 1444, z późn.zm.).
Formularz wniosku o przyznanie pomocy oraz formularze niektórych załączników do wniosku wraz z instrukcjami ich wypełniania (wersja PROW 123/09/01) są udostępnione na stronach internetowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl. Można je również otrzymać w Oddziałach Regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (OR ARiMR).
Wniosek o przyznanie pomocy należy wypełnić zgodnie z Instrukcją, zwracając szczególną uwagę na wszystkie wymagane pozycje i załączniki, których nie wypełnienie lub nie dołączenie do wniosku będzie skutkowało, zgodnie z §10 ust. 1 ww. rozporządzenia, nieprzyznaniem pomocy.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w OR ARiMR, właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji. W przypadku Lubuskiego OR oraz Podlaskiego OR wnioski przyjmowane będą w siedzibach Biur Wsparcia Inwestycyjnego OR ARiMR tj. odpowiednio w Gorzowie Wielkopolskim ul. Walczaka 106 i w Białymstoku ul. Lipowa 32A. Z chwilą złożenia wniosku o przyznanie pomocy OR ARiMR wydaje potwierdzenie jego złożenia, zawierające datę i godzinę wpływu.
W jednym roku można złożyć jeden wniosek o przyznanie pomocy na każde przedsiębiorstwo albo jego wyodrębnioną organizacyjnie część, w której prowadzona jest działalność objęta pomocą z wyjątkiem sytuacji, w której na uprzednio złożony wniosek nie przyznano pomocy.
Termin składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach niniejszego naboru upływa z końcem dnia roboczego następującego po dniu podania do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.arimr.gov.pl informacji określającej, że zapotrzebowanie na środki finansowe wynikające z już złożonych wniosków osiągnęło co najmniej 120% dostępnych środków określonych w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie podziału środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, lecz nie później niż w dniu 31 grudnia 2009 r.
Informacje na temat działania „Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej” udzielane są w OR ARiMR (adresy znajdują się na stronie www.arimr.gov.pl) oraz pod numerem bezpłatnej infolinii 0 800 38 00 84.


PL   MRiRW   PROW   ARiMR   EU

Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 312 „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
od dnia 5 maja 2009 r.

Warunki i tryb udzielania pomocy określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 lipca 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz.U. Nr 139, poz. 883, z późn.zm.).
Formularz wniosku o przyznanie pomocy oraz formularze niektórych załączników do wniosku wraz z instrukcjami ich wypełnienia (wersja PROW 312/09/01) są udostępnione na stronach internetowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl Można je również otrzymać w Oddziałach Regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (OR ARiMR).
Wniosek o przyznanie pomocy należy wypełnić zgodnie z Instrukcją, zwracając szczególną uwagę na wszystkie wymagane pozycje i załączniki, których nie wypełnienie lub nie dołączenie do wniosku będzie skutkowało, zgodnie z § 18 ust. 1 ww. rozporządzenia, nieprzyznaniem pomocy.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się w OR ARiMR właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji. W przypadku Lubuskiego OR oraz Podlaskiego OR wnioski przyjmowane będą w siedzibach Biur Wsparcia Inwestycyjnego OR tj. odpowiednio w Gorzowie Wielkopolskim ul. Walczaka 106 i w Białymstoku ul. Lipowa 32A.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się osobiście albo przez upoważnioną osobę albo przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce pocztowej operatora publicznego. Z chwilą złożenia wniosku o przyznanie pomocy bezpośrednio w OR ARiMR, wydawane będzie potwierdzenie jego złożenia zawierające datę wpływu. W przypadku złożenia wniosku o przyznanie pomocy poprzez nadanie przesyłką rejestrowaną, za dzień jego złożenia uznaje się dzień, w którym nadano przesyłkę.
W jednym roku można złożyć jeden wniosek o przyznanie pomocy, z wyjątkiem sytuacji, w której na uprzednio złożony wniosek nie przyznano pomocy. Jeżeli w danym okresie składania wniosków jeden wnioskodawca złożył więcej niż jeden wniosek, ARiMR nie przyznaje pomocy.
Termin składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach niniejszego naboru upływa z końcem dziesiątego dnia roboczego liczonego od dnia rozpoczęcia naboru wniosków o przyznanie pomocy, tj. 18 maja 2009 r. Pomoc przysługuje według kolejności ustalonej w drodze losowania przeprowadzonego przy użyciu systemu teleinformatycznego. W losowaniu biorą udział wszystkie wnioski o przyznanie pomocy złożone osobiście albo przez upoważnioną osobę bezpośrednio w OR ARiMR w ww. terminie oraz wszystkie wnioski o przyznanie pomocy złożone przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce pocztowej operatora publicznego w ww. terminie, które wpłynęły do OR ARiMR do dnia poprzedzającego dzień, w którym zostanie przeprowadzone losowanie. Losowanie przeprowadza się w Centrali Agencji, odrębnie dla każdego z 16 OR ARiMR. Prezes ARiMR, nie później niż w dniu następującym po dniu, w którym przeprowadzono losowanie, podaje do publicznej wiadomości, na stronie internetowej administrowanej przez ARiMR, informację o kolejności przyznawania pomocy w danym OR ARiMR, ustalonej w wyniku losowania.
W przypadku wniosków o przyznanie pomocy, które zostały złożone w ww. terminie, ale wpłynęły do właściwego OR ARiMR po przeprowadzeniu losowania, pomoc przysługuje w kolejności wpływu wniosku do tego oddziału, po wnioskach o przyznanie pomocy objętych losowaniem. W przypadku wniosków o przyznanie pomocy, które zostały złożone w ww. terminie do OR ARiMR, który nie jest właściwy, a następnie wzięły udział w losowaniu, pomoc przysługuje w kolejności wpływu wniosków o przyznanie pomocy do właściwego OR ARiMR, po wnioskach o przyznanie pomocy objętych losowaniem.
Informacje na temat działania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” udzielane są w OR ARiMR (adresy znajdują się na stronie www.arimr.gov.pl) oraz pod numerem bezpłatnej infolinii 0 800 38 00 84.


PL   MRiRW   PROW   ARiMR   EU

Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 121 „Modernizacja gospodarstw rolnych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 od dnia 21 kwietnia 2009 r. do dnia 28 kwietnia 2009 r.


Warunki i tryb udzielania pomocy określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17.10.2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz.U. nr 193, poz. 1397 z późn.zm.).
Formularz wniosku o przyznanie pomocy oraz formularze niektórych załączników do wniosku wraz z instrukcjami ich wypełnienia (wersja PROW 121/09/01) są udostępnione na stronach internetowych administrowanych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl. Można je również otrzymać w Oddziałach Regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (OR ARiMR).
Wniosek o przyznanie pomocy należy wypełnić zgodnie z Instrukcją, zwracając szczególną uwagę na wszystkie wymagane pozycje i załączniki, których nie wypełnienie lub nie dołączenie do wniosku będzie skutkowało, zgodnie z § 14 ust. 1 ww. rozporządzenia, nieprzyznaniem pomocy.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się w OR ARiMR właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji. W przypadku Lubuskiego OR oraz Podlaskiego OR wnioski przyjmowane będą w siedzibach Biur Wsparcia Inwestycyjnego OR tj. odpowiednio w Gorzowie Wielkopolskim ul. Walczaka 106 i w Białymstoku ul. Lipowa 32A.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się osobiście albo przez upoważnioną osobę albo przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce pocztowej operatora publicznego. Wniosek może być złożony osobiście albo przez upoważnioną osobę również za pośrednictwem Biura Powiatowego ARiMR (BP ARiMR), znajdującego się na obszarze właściwości miejscowej OR ARiMR właściwego ze względu na miejsce realizacji operacji. Wniosek o przyznanie pomocy złożony za pośrednictwem BP ARiMR zostanie przekazany niezwłocznie do właściwego OR ARiMR. Z chwilą złożenia wniosku o przyznanie pomocy bezpośrednio w OR ARiMR albo BP ARiMR, wydawane będzie potwierdzenie jego złożenia, zawierające datę wpływu. O terminowości złożenia wniosku decyduje data złożenia dokumentów we właściwym OR lub BP ARiMR. W przypadku złożenia wniosku poprzez nadanie przesyłką rejestrowaną, za dzień jego złożenia uznaje się dzień, w którym nadano przesyłkę. W jednym roku można złożyć jeden wniosek o przyznanie pomocy, z wyjątkiem sytuacji, w której na uprzednio złożony wniosek nie przyznano pomocy. Jeżeli w danym okresie składania wniosków jeden wnioskodawca złożył więcej niż jeden wniosek, ARiMR nie przyznaje pomocy.
Pomoc przysługuje według kolejności ustalonej w drodze losowania przeprowadzonego przy użyciu systemu teleinformatycznego. W losowaniu biorą udział wszystkie wnioski o przyznanie pomocy złożone osobiście albo przez upoważnioną osobę bezpośrednio w OR ARiMR, albo za pośrednictwem BP ARiMR w terminie od dnia 21 kwietnia 2009 r. do dnia 28 kwietnia 2009 r., oraz wszystkie wnioski o przyznanie pomocy złożone przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce pocztowej operatora publicznego w terminie określonym powyżej, które wpłynęły do OR ARiMR do dnia poprzedzającego dzień, w którym zostanie przeprowadzone losowanie. Losowanie przeprowadza się w Centrali ARiMR, odrębnie dla każdego z 16 OR ARiMR. Prezes ARiMR, nie później niż w dniu następującym po dniu, w którym przeprowadzono losowanie, podaje do publicznej wiadomości, na stronie internetowej administrowanej przez ARiMR, informację o kolejności przyznawania pomocy w danym OR ARiMR, ustalonej w wyniku losowania.
W przypadku wniosków o przyznanie pomocy, które zostały złożone w ww. terminie, ale wpłynęły do właściwego OR ARiMR po przeprowadzeniu losowania, pomoc przysługuje w kolejności wpływu wniosku do tego oddziału, po wnioskach o przyznanie pomocy objętych losowaniem. W przypadku wniosków o przyznanie pomocy, które zostały złożone w ww. terminie do OR ARiMR, który nie jest właściwy, a następnie wzięły udział w losowaniu, pomoc przysługuje w kolejności wpływu wniosków o przyznanie pomocy do właściwego OR ARiMR, po wnioskach o przyznanie pomocy objętych losowaniem. Informacje na temat działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” udzielane są w OR ARiMR (adresy znajdują się na stronie www.arimr.gov.pl) oraz pod numerem bezpłatnej infolinii 0 800 38 00 84.


 To warto wiedzieć – płatności bezpośrednie w 2009 r.

W 2009 r. rolnicy mogą ubiegać się o takie same rodzaje płatności bezpośrednich, jakie były przyznawane za 2008 r. Istotne zmiany zasad przyznawania płatności będą dotyczyły jedynie krajowych płatności uzupełniających do powierzchni upraw roślin przeznaczonych na paszę, uprawianych na trwałych użytkach zielonych, czyli tzw. „płatności zwierzęcych” oraz płatności uzupełniających do plantacji orzechów, tj. orzecha włoskiego oraz leszczyny.
Dokładne informacje opublikowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do pobrania w pliku PDF.


Zmieniłeś dane? Zmień dowód osobisty
Nowe przepisy prawne

Od 1 stycznia 2009 r. obowiązują nowe regulacje prawne, na podstawie których unieważniane będą z urzędu dowody osobiste tych osób, które na skutek zmiany danych zamieszczanych w dowodzie osobistym nie dokonały wymiany dokumentu (ustawa z dnia 3 października 2008 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw - Dz.U. z 2008 r. Nr 195, poz. 1198).

Jeżeli następuje zmiana danych, które zamieszczone są w dowodzie osobistym, (np. zmiana nazwiska, imienia, adresu) zobowiązani jesteśmy do złożenia wniosku o nowy dowód osobisty w ciągu 14 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.

W razie nie dopełnienia powyższego obowiązku organ gminy z urzędu unieważnia dowód osobisty:

  • w przypadku obywateli polskich zamieszkałych na terenie kraju – po trzech miesiącach od dnia, w którym nastąpił obowiązek wymiany;
  • w przypadku obywateli polskich przebywających za granicą - po czterech miesiącach od dnia, w którym nastąpił obowiązek wymiany.

Inne przypadki i terminy, w których organ gminy z urzędu unieważnia dowody osobiste to:

  • zgon posiadacza dowodu osobistego - z dniem zgonu;
  • utrata obywatelstwa polskiego - z dniem utraty;
  • przekazanie przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego – z dniem przekazania;
  • wymiany posiadanego dowodu osobistego – z dniem odbioru nowego dowodu osobistego;
  • upływ ważności dowodu osobistego – z dniem upływu ważności.

INFORMACJA WÓTA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY UŚCIE GORLICKIE

Gmina Uście Gorlickie, działając na prośbę Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby – koordynatora projektu, informuje mieszkańców gminy o podjęciu działań związanych z pozyskaniem środków na dofinansowanie do ok. 50% kosztów w zakresie zakupu kolektorów słonecznych do ogrzewania wody użytkowej. Przypuszczalny koszt liczony dla jednego 4-osobowego gospodarstwa domowego wynosi od ok. 10 do 12 tysięcy złotych. Na pozostałe 50% kosztów, tj. udział własny wnioskodawcy, będzie możliwość pozyskania preferencyjnego kredytu.

Ze względu na krótki termin związany ze złożeniem przez Związek wniosku prosimy wszystkich chętnych mieszkańców o zgłaszanie chęci uczestniczenia w tym przedsięwzięciu w terminie do dnia 20 lutego 2009 r. - bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Uściu Gorlickim (pracownik odpowiedzialny za udzielanie informacji – Pani Ewa Grzesiak-Hryc tel. 018-3516041 wew. 51), bądź u miejscowego sołtysa.


Wójt Gminy
(-)Dymitr Rydzanicz


Dostęp do szerokopasmowego Internetu w oparciu o radiowy system CDMA 2000

Informujemy iż na terenie Gminy Uście Gorlickie został uruchomiony dostęp do szerokopasmowego Internetu w oparciu o radiowy system CDMA 2000. System CDMA zapewnia usługi transmisji danych dla nowych i obecnych Klientów, którzy nie mają możliwości lub nie chcą korzystać z lokalnych istniejących ofert dostępu do sieci Internet.

Wykaz miejscowości objętych systemem CDMA:

  • Hańczowa
  • Kunkowa
  • Kwiatoń
  • Nowica
  • Oderne
  • Regietów
  • Skwirtne
  • Smerekowiec
  • Uście Gorlickie
  • Wysowa-Zdrój
  • Zdynia

Bliższych informacji na powyższy temat udziela p. Stanisław Dąbroś - Koordynator ds. Programu BBE, tel. 012-6237060, tel. kom. 0501-333034.


OGŁOSZENIE

Realizując cele przyjętego Uchwałą Nr XXII/230/2008 Rady Gminy Uście Gorlickie z dnia 27 listopada 2008 r. Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2009, zgodnie z Zarządzeniem Nr 1/2009 z dnia 5 stycznia 2009 r.

WÓJT GMINY UŚCIE GORLICKIE

OGŁASZA

OTWARTY KONKURS OFERT

NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W 2009 ROKU

Zakres rzeczowy konkursu wraz z kwotami przeznaczonymi na ich realizację

Kultura fizyczna i sport
  • upowszechnianie kultury fizycznej na obiektach stanowiących własność komunalną
  • organizacja imprez sportowych promujących Gminę
140 000 zł.
  1. Realizacja zadań odbywać się będzie w terminie od dnia 1 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.
  2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do 21 lutego 2009 r. oferty w sekretariacie Urzędu Gminy w Uściu Gorlickim.
  3. Szczegółowe informacje na temat konkursu, a także wzór oferty zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej.
  4. Koordynacją przedmiotowego konkursu zajmuje się Pan Antoni HADAM – referent Urzędu Gminy w Urzędzie Gminy w Uściu Gorlickim, I piętro, pokój nr 13, tel. 018-3516041.

Informacje dotyczące prowadzonych postępowań: sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Uście Gorlickie I”

Gmina Uście Gorlickie przystąpiła do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Uście Gorlickie I”.

Wszelkie informacje dotyczące tych postępowań umieszczane są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Uście Gorlickie - tutaj.


OBWIESZCZENIE

Wójta Gminy Uście Gorlickie o przystąpieniu do sporządzenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Uście Gorlickie

Na podstawie art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn.zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Uście Gorlickie uchwały Nr XXIII/243/2008 z dnia 29 grudnia 2008 roku o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Uście Gorlickie.
Zainteresowani mogą składać wnioski do Studium. Wnioski należy składać na piśmie w Urzędzie Gminy Uście Gorlickie (38-315 Uście Gorlickie) w terminie do 12 lutego 2009 r. Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.


Wójt Gminy Uście Gorlickie
(-) Dymitr RYDZANICZ
 


OBWIESZCZENIE

Wójta Gminy Uście Gorlickie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Uście Gorlickie I” w Gminie Uście Gorlickie


Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn.zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Uście Gorlickie uchwały Nr XXIII/244/2008 z dnia 29 grudnia 2008 r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Uście Gorlickie I” w Gminie Uście Gorlickie obejmującego miejscowości: Wysowa-Zdrój, Blechnarka, Hańczowa i Ropki.

Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu. Wnioski należy składać na piśmie w Urzędzie Gminy Uście Gorlickie (38-315 Uście Gorlickie) w terminie do dnia 12 lutego 2009 roku.
Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.


Wójt Gminy Uście Gorlickie
(-) Dymitr RYDZANICZ


INFORMACJA

Biura Poselskiego Posła na Sejm RP Witolda Kochana

Biuro Poselskie Posła na Sejm RP Witolda Kochana
znajduje się w Gorlicach przy ul. Bieckiej 10 (na I piętrze).

Godziny otwarcia Biura: od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 15.00.
Poseł Witold Kochan pełni dyżury poselskie w poniedziałki w godzinach 9.00 - 11.00.
Telefon do Biura Poselskiego: 018-3535227, e-mail:
witold.kochan@sejm.pl.

Witold Kochan
Poseł na Sejm RP

Aktualności















Urząd Gminy Uście Gorlickie - e-mail: gmina@usciegorlickie.pl